Friday 8 April 2016

Tungku besi dan sarung tungku,mudah di pos

Rasa macam susah sangat nak cari tungku besi kan?Nak beli online takut mahal gila-gila nanti kos pos.Serba salah.Mana tak nya..berat kot nak pos.Yang masih ada ibu bapa di kampung boleh roger-roger lagi..Masalahnya..yang di bandar-bandar ni memang tak menyempat tau?

Kegunaan Tungku Besi




Tungku besi ini beratnya lebih kurang 4 kati atau lebih kurang 2 kg.Paling sesuai untuk bertungku selepas bersalin kerana;

+ melancarkan pengaliran darah,
+ membuang angin
+ mengecutkan rahim
+ menghilangkan lenguh
+ mengembalikan tubuh badan kepada bentuk asal
+ melancarkan pengeluran darah nifas dari tubuh

Cara penggunaan Tungku


1- Panaskan selama 10-15minit di atas dapur
2-Lapikkan dengan kain atau sarung tungku herba dan sedia untuk proses bertungku

Tungku besi ini sangat berbaloi dimiliki dan boleh digunakan dalam tempoh yang lama.Dek keranaa ketahanan besi juga,saya pernah dengar si kakak gunakan untuk dirinya sendiri.Lepas tu,adiknya pulak bersalin,pass kat adik.Sapa bersalin rotate je tungku besi tu dikalangan adik beradik.Memang bermanafaat untuk lebih ramai orang tau.

Sarung Tungku 



Tak perlu susah-susah mencari kain batik.Zaman moden ini,sarung tungku sekali dah ada yang siap jahit.Masukkan tungku dan guna.Menggunakan 100% kain kapas.Jenama basically mosm's.

Sarung Tungku Berherba

Dulu-dulu ibu saya akan ambil daun mengkudu,lapik pada tungku.Sekali daun tu kecut-kecut kena panas tungku...pergh,semerbak bau ibu saya berpantang.Masih saya ingat lagi aromanya,bila ibu saya bersalin lagi.Al maklumlah...saya anak sulung.Saya lah yang tolong sikit-sikit.Sekarang mana nak cari dah.

Keistimewaan sarung tungku berherba

  • Direka khas untuk memudahkan ibu bertungku secara tradisional.
  • Diperbuat dari kain 100% kapas.
  • Dijahit bersama ramuan herba dan akar kayu terpilih.
  • Aroma menyegarkan dari herba mampu memberikan efek menenangkan.

HARGA DAN KOS POS

HARGA TUNGKU RM39

HARGA SARUNG RM35

HARGA SARUNG BERHERBA RM40



Kos Pos TUNGKU dan SARUNG RM10
Kos pos SARUNG sahaja RM7

CARA BELI


Belian melalui whatsap  Puan Ros 017 223 5362//Sharifah 017 982 9411

+Program dropship dan borong disediakan.
+Atau walk in ke Butik kami di Shah Alam.






No comments:

Post a Comment